Om Luffarböcker (Stray Books)

En Luffarbok är en bok som ska vandra runt från läsare till läsare, från hand till hand. Hela idén är att om man har en bok som man tycker är för bra för att stå och samla damm, som är värdig att världen får se den, släpp ut den i det fria! Det enda du behöver göra är att vara villig att släppa ifrån dig boken. Och att du skriver en liten lapp på den, så att ingen tror att den är borttappad och lämnas in till hittegodsavdelningen på SL eller polisen.

Skriv på en lapp "Jag är en luffarbok. Läs mig och släpp mig vidare! straybooks.blogg.se" och tejpa fast med genomskinlig tejp på passande ställe på bokens framsida. Placera sedan ut boken på tunnelbanan eller pendeltåget, på bussen eller i ett vänterum.

Om du känner någon i ett annat land som du vet gillar att läsa så föreslå det här till den personen! Sprid straybooks.blogg.se till alla, vi vill att folk ska veta om vad det är. Vi kommer arbeta snabbt med att fixa en översättning på den här sidan så den ska gå att översätta till flera språk.

Vi som startade Stray Books heter Mel och Leia, och vi är båda två stora boknördar. Läsa är livet. Och vi vill få fler folk att läsa, och samtidigt göra någon glad.
Det här är endast för skojs skull och ingen tjänar några pengar på det med vårat medvetande, och vi hoppas att ingen kommer utnyttja det här heller.

Skicka jättegärna ett mail till [email protected] eller lämna en kommentar här om du släpper en bok fri eller om du hittar en bok.

Vi hoppas på det bästa!


Kommentarer
Postat av: Tua

Jag är helt klart på detta! :D Ska släppa en bok så snart jag får chansen.

2011-10-17 @ 22:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0